Flat tire, a financial one

הפנצ׳ר של אביגדור

הפנצ׳ר של אביגדור

שמעו סיפור.

באחד מימי הרביעי חודש שעבר, בשעות אחר הצהריים מתקשר אלינו לקוח שלנו, בעלים של עסק קטן וצומח שנקרא לו לצורך העניין "אביגדור" (שם בדוי) וככה מתחילה השיחה: "אחי בבקשה אל תכעס עלי".

למה שאכעס? מה, זה הבן שלי ששבר משהו בבית?

"מה קרה?" אני עונה.

"לא אבל בבקשה אל תכעס"

"מבטיח".

"שמע, אני צריך 300 אלף שקל".

"ומה הבעיה?"

"קרה לי פנצ׳ר, אני צריך אותם לבערך לפני עשר דקות..."

קרה לכם פעם?

עסקים קטנים ובינוניים רבים נתקלים ב"נפילות" תזרימיות כאלה. ככה זה כשאתה גם המנכ"ל, גם סמנכ"ל התפעול, גם סמנכ"ל הכספים, השיווק, משאבי האנוש ומנהל הרכש של העסק שלך. בחברה גדולה לכל נושא כזה יש איש מקצוע ספציפי שעושה רק את זה. כבעלים של עסק קטן אתה מומחה למה שאתה עושה אבל מוצא את עצמך מתעסק בכל הדברים האלה שבהם אתה פחות בקיא ואם אתה כן בקיא, אין לך זמן לטפל בהם כהלכה.

בסוף, כולנו מתמקדים בשני דברים קודם כל – במה שדחוף ובמה שחשוב.

מה לעשות שלפעמים אתה לא שם לב שבדיוק איך שנגמר השוטף + 60 שבדיוק סגרת מול הלקוח שלך, אנחנו בשבוע של ט' באב והלקוח לא עושה עסקים בימים האלה מסיבות דתיות.

מה לעשות שלפעמים מנהל המחסן של הספק יצא לחופשה והמפתח למחסן שמכיל בדיוק את מה שהיית צריך נמצא אצלו ולכן האספקה מתעכבת ואיתה התשלום.

מה לעשות שהפקיד בעירייה שחותם על הצ'ק מתעקש לקבל אישור זה או אחר לפני החתימה והמשרד שמנפיק אותו לא בדיוק זמין בזמן שאתה צריך.

מה לעשות שהפקידה במשרד הרישוי מתעקשת על חותמת נאמן למקור בצבע כחול (לא צוחקים - ממש כך!) אחרת אי אפשר לשחרר את הרכב וכל העבודה נדפקת.

ואלו רק דוגמאות מהימים האחרונים שבהם נתקלנו. עכשיו למי מאיתנו זה לא קרה?

עסקים קטנים ובינוניים צריכים חיבורים שמשדרגים אותם. זה נכון לגבי הספקים שלהם, זה נכון לגבי קבלני המשנה, זה נכון לגבי היבואנים שלהם, זה נכון לגבי אנשי השירות שלהם וזה מאד נכון לגבי הגורם המממן שלהם.

אשראי לעסקים קטנים חייב להיות קודם כל קשוב. קודם כל להבין את הבעלים של העסק ומה עובר עליו. אצלנו בבנקאים, אנשי האשראי שמטפלים בכם צעדו בנעלים שלכם בעבר ולא העבירו את הקריירה שלהם מאחורי אשנב בבנק.

הבנקאים מבינים כמה חשוב קודם כל להקשיב לבנאדם כי בעסקים קטנים הבנאדם הוא העסק. הבנקאים מבינים שכולנו עשינו טעויות בדרך אבל יודעים לזקוף אותם לניסיון צבור ולסיבה למה היום אתם מנהלי עסק הרבה יותר טובים ולא רק לאורות אדומים של חברות המידע העסקי ובנק ישראל.

נשמע לכם טוב?

אז זה אנחנו. הבנקאים.

ומה נגמר בסוף עם אביגדור?

הבנו את המצוקה האמיתית של הלקוח שלנו.

היי, אנחנו לא מממנים כל אחד. אביגדור הוא לקוח שלנו ויש לזה סיבה.

נכנסנו לפעולה, הוא ואנחנו. עשינו שימוש במידע הקיים עליו, עשינו ריענון זריז של הנתונים, סרקנו את אפשרויות הבטוחה במהירות, תפרנו את החליפה המתאימה וכבר למחרת היום חיכה לו בחשבון שלו הסכום לו הזדקק. אה, ולא דפקנו אותו במחיר רק כי היינו יכולים. המחיר היה בדיוק כמו פעם שעברה.

עסק קטן? עסק טוב? צריך אשראי כדי לצמוח? צריך בנקאי שמבין אותך אבל גם יכול לטפל בך במקצועיות?

בשביל זה הקמנו את "הבנקאים – מימון יעיל לעסקים".

דברו איתנו

אנחנו עוסקים במתן מימון יעיל לעסקים

״